O książkach niebanalnych, mądrych, ważnych i pięknie zilustrowanych. Dla małych i dużych, którzy zachowali w sobie dziecko.

środa, 10 sierpnia 2016

Ile zapamiętasz w dziesięć sekund? [BrainBox Natura]


Na jaką odległość może skoczyć kangur rudy? W jakim państwie położona jest najdłuższa jaskinia świata? Które zwierzę chowa pazury podczas chodzenia? Jakie jaskry są trujące dla zwierząt: świeże czy suszone? Jaki jest najczęstszy zapach kwiatowy? Czy wrony i sroki są ptakami śpiewającymi?

To gra, którą zapakujemy do torby i zabierzemy na wakacyjny wypoczynek. Szukając nowej gry "na wyjazd" rozglądałam się za taką, która spełni trzy warunki: będzie ciekawa dla wszystkich członków rodziny, zasady nie mogą być zbyt skomplikowane (zniechęca mnie siedzenie z nosem w instrukcji przez trzy kolejne rozgrywki) i ma być niewielka, żeby nie zabierała zbyt dużo miejsca w naszym i tak załadowanym po dach samochodzie.


Skrzynek jest wiele


Wybraliśmy "Naturę"  BrainBoxie firmy Albi. Zastanawiałam się też nad "Światem" (nie wiedziałam, że są jeszcze "Bajki"!) - sprzedawczyni zachwalała i jedną i drugą grę, stanęło na "Naturze" (Franek  ostrzy sobie zęby na "Matematyce", bo już w domu odkryliśmy, że boxów jest naprawdę dużo, każdy wybierze coś dla siebie, zgodnie z zainteresowaniami. W naszym przypadku zapewne na jednej skrzynce się nie skończy ;)

Szlaki przetarli chłopaki - tak mam, że włączam się do gry, kiedy już wszyscy wiedzą o co chodzi (chyba, że gra jest mocno skomplikowana - wtedy jest to siedzenie z nosem w instrukcji). Zagrali pierwszy raz sami - zerkałam na nich  krzątając się po domu. Grali z zaangażowaniem, było trochę śmiechu i marszczenia nosów, towarzyszącego wzmożonej pracy mózgu ;) Na drugi dzień już od rana graliśmy razem - koc na podłodze, ciasto pod ręką, przy mnie kubek kawy i jazda!

Nie tylko dla wielbicieli memory


Lubię gry pamięciowe typu memory -  ta nieco ją przypomina. W pudełku jest 70 ładnych, kolorowych dwustronnych kart - na jednej stronie mamy kilka rysunków i informacji, które trzeba zapamiętać w 10 sekund, na drugiej - pytania , na które trzeba odpowiedzieć. Trzeba patrzeć uważnie, czytać i zapamiętywać. Jeśli gracz poprawnie odpowie na pytanie (losuje je rzucając kostką) - zatrzymuje kartę. Ten kto pierwszy zgromadzi 10 kart, wygrywa.

Pytania są bardzo różne: od prostych po skomplikowane, dotyczą ciekawostek ze świata fauny i flory czy zjawisk występujących w przyrodzie. Muszę powiedzieć, że nie jest łatwo!
Gra jest ciekawa i dosyć szybka -  ćwiczy pamięć i  koncentrację i jest - tak zupełnie przy okazji  - bardzo edukacyjna :) Nasi najmłodsi panowie mimochodem ćwiczą też głośne czytanie.

Co warto wiedzieć


Zawartość pudełka:
70 kart
klepsydra
kostka
karta z zasadami gry

Wiek i liczba graczy: 
od 8 lat, od 1 do 8 graczy

Jak grać (w przypadku kilku graczy): na kocu, stole czy gdzie tam chcecie układacie stos kart i stawiacie klepsydrę. Zaczyna najmłodszy z graczy - wyciąga kartę i ma 10 sekund na uważne obejrzenie ilustracji i przeczytanie krótkich informacji. Po tym czasie przekazuje kartę graczowi obok i rzuca kostką - wyrzucona liczba to numer pytania, które z karty czyta mu następny gracz. Jeśli odpowie - chowa kartę, jeśli nie - karta trafia do pudełka lub na stosik kart. Wygrywa ten, kto pierwszy zdobędzie 10 kart. 

Jak grać (w przypadku jednego gracza) W tę grę można grać też w pojedynkę - trzeba mieć jednak zacięcie naukowe i głód wiedzy. Po obejrzeniu karty (10 sekund) gracz odwraca ją na drugą stronę i odpowiada na wszystkie pytania z karty (na każdej jest ich 8), zapisując wyniki na kartce papieru. Jeśli wszystkie wyniki są poprawne, zatrzymuje kartę.  Po 10 minutach sprawdza, ile kart udało mu się zebrać.



1 komentarz: